Klubben
Det der fangede mig ved roning var, at det på en gang er teknisk- og fysisk udfordrende! ... er den magi der udløses ved hårdt arbejde. .. en sport, der er organiseret med trænere, der giver mulighed for træne i et elitesportsmiljø
Nanna Bo
19 år, U23 roer
Hvorfor ror jeg i Holstebro roklub? Det gør jeg fordi sammenholdet og ambitionen er noget helt specielt. I klubben er alle sammen, små som store, og man hjælper hinanden indbyrdes. Når man begiver sig rundt i klubmiljøet, mærker man hurtigt, hvordan roere såvel som trænere lever og ånder for sporten. Derudover er det mest essentielle, at man har gode og trykke rammer for at dyrke den sport man synes er sjov. Derfor ror jeg i Holstebro Roklub
Daniel Stentoft Mogensen
20 år, 2020 ro-talent
Denne simple og almindelige sportsklub, er noget helt specielt mellem mange andre. Et unikt fællesskab og et sammenhold mellem alle aldre er, hvad der virkelig tændte lysten i mig for at ro. Sammentidig, kan man fordybe sig, udvikle sig og konkurrere på topniveau over mange gode år. Gode oplevelser, fællesskabs-værdier og venskaber fås i Holstebro Roklub
Christian Carlsen
16 år, Ungdomsroer

Fællesskab, Styrke og Udvikling er klubbens absolutte kerneværdier; det er grundlag for vores bæredygtige talentmiljø og hjørnestenen i Holstebro Modellen.

Fællesskabet er kernen i vores klub, idet vi anerkender at kollektiv motivation og sammenhold er afgørende for individuel succes.

Vi sætter miljøet i centrum, ikke kun fordi det styrker os som gruppe, men også fordi ingen med sikkerhed kan forudsige, hvem der bliver blandt de allerbedste. Derfor er vores miljø skabt til at opmuntre, til at skabe vedvarende motivation og til at beskytte atleterne mod udbrændthed.

Dette er fordi vi mener, at udviklingen frem mod at blive en komplet roer kræver tid, tålmodighed, dedikation og vedvarende engagement. Målet er at skabe senior atleter; Fra skoleroer til DRC og OL.

Med en bevidsthed om, at ikke alle bliver olympiske mestre, handler det hos os ikke kun om medaljer. Det handler om at skabe meningsfulde processer og oplevelser for roerne. Vi ønsker at skabe modne unge mennesker, der oplever værdi og mening. Unge mennesker der trives, og som har lyst til at give tilbage.

Med særlig fokus på at udvikle mentalt stærke og sunde roere, der trives og er klædt på til at håndtere modgang på vand og på land.

Ledelsen er varm og respektfuld og stærkt forankret i vores værdier. Vi lader os ikke friste af kortsigtede resultater men bygger på grundstenen; vores værdier.

Kom og oplev en klub, hvor Fællesskab, Styrke og Udvikling er mere end bare ord – det er vores måde at leve på.