søndag 18. august 2024 kl. 17:07
Coupe de la jeunesse 2024

Holstebro Roklub var stærkt repræsenteret ved sidste weekend's U19 mesterskab, Coup de la Jeunesse, i Racice, Tjekkiet. Danmark stillede med 21 roere i alt og hele 9 af vores holstebro-roere var i den udtagede trup.

I pigernes JW8+ båd gjorde Anna Kramer Bosnes og Ella Hjortkær Nørgaard en imponerende
indsats, og båden sikrede sig en flot bronzemedalje på mesterskabets første dag, mens de på dag to blev samlet nr. 5.

Drengenes JM8+ båd var domineret af Holstebro-kræfter med hele 7 ud af 9 roere fra vores klub:
Laurits Hammond Hjorth, Noah Baltser Lyngaard, Andreas Bork, Simon Starklint, Simon Madsen,
Bjarke Ølgaard og styrmand Trine Lorentzen.
Båden opnåede en samlet 5. plads begge dage og med en imponerende præstation blot få millisekunder fra verdensrekorden!

Vi er stolte af vores roere og det potentiale, de alle viser. Vel Roet!

Derudover fortsætter den internationale deltagelse i den kommende uge, hvor blikket rettes mod
St. Catharines, Canada. Her skal Marcus V. Lyngesen fra Holstebro Roklub, i LM4X, repræsentere
Danmark ved VM i ikke olympiske bådtyper.

Vi hepper hele vejen til Canada!