lørdag 19. marts 2016 kl. 09:09
Træningslejr Holstebro Roklub

25 ledere og roere fra Holstebro Roklub er på vej til Soustons i Frankrig. Her starter de en 14-dages lang træningslejr, som skal gøre dem helt klar til den kommende rosæson, hvor målet er,at der er deltagelse fra Holstebro til NM, EM og VM.

At det netop er Soustons i Frankrig, som Holstebro Roklub har valgt er på ingen måde tilfældig. Kaproningchef Freddy Quist knytter følgende kommentar til valget:

Vi har været der før. Det er et fantastisk sted og rocenteret er i verdensklasse. Lige nu er temperaturen 22 og det blæser med 2-3m/s, hvilket giver os perfekte forhold at træne under, kommer det fra kaproninschef Freddy Quist, som ser frem til træningslejren.

Mange toproere i Soustons

Holstebro Roklub er ikke de eneste, som skal på træningslejr i Soustons. 20 toproere fra det øvrige Danmark vil også være i centeret i den kommende tid, herunder seniorletvægts dobbeltfireren, som sidste år vandt bronze ved VM. Ud over de mange danske roere, vil 2 engelske storklubber fra London samt det tyske U23-landshold også træne i Soustons.

Det bliver en lejr fyldt med seriøse toproere, så der vil virkelig være mulighed for at netværke på tværs af årgange, niveau og nationalitet. Det er jeg sikker på vil give vores roere en masse både sportsligt og personligt, siger Freddy Quist som fortsætter
Træningslejren skal bruges til at gøre os helt klar til den kommende sæson. Roerne får mange timer på vandet og i styrketræningslokalet. Vi kommer tilbage med et højt niveau og er velforberedte til den kommende sæson, siger Freddy Quist som ud over træningen også vil bruge opholdet til at blive 100% klar på, hvordan konstellationerne skal være i bådene i den kommende sæson.

Allerede 14 dage efter Holstebro Roklub vender hjem til Holstebro, afvikles den første bedømmelsesregatta på vandet i Odense. Her vil roerne blive bedømt i forhold til landsholdet.

I begyndelsen af maj afvikles den første store konkurrence, når roerne mødes til Copenhagen Springregatta på Bagsværd sø.

Holstebro Roklubs træningslejr i Soustons er støttet af midler fra Holstebro Kommunes Elitepulje samt private virksomhedssponsorer.